Trgovina Vijuga

ponedeljek, 15. junij 2009

Moja "obsedenost"

No, neke vrste obsedenost. Sašo pravi, da sem obsedena s tem... :) S čim? Z vožnjo večine ljudi oz. tistih ljudi, ki vozijo in prehitevajo brez vključenih smernikov. To je eno izmed dejstev, ki jih jaz nikakor ne morem razumeti. Kako pozabiš vklopiti "žmigovc", ko zavijaš na križišču in ko zamenjaš vozni pas? Sama se namreč vozim v službo iz Kranja v Ljubljano in nazaj - to je 70km na dan, ki sicer hitro minejo od kar je Šentviški predor. V teh 70km vidiš čuda in pol. Znašla sem se že v situacijah, na katere ne bi nikoli pomislila, kaj šele, da ti povedo zanje v avtošoli. Vožnja v službo in domov me vedno znova prepriča, da se z dobljenim vozniškim izpitom učenje vožnje šele začne. Tekom teh let, sem prišla do prepričanja, da je voznik, ki ne vključi smernika, bolj nevaren od tistega, ki vozi hitreje. To govorim za avtoceste. Na navadni cesti je situacija drugačna.
Vozimo v koloni z neko pametno varnostno razdaljo (pot, ki jo prevoziš v 3 sek.) in seveda z kar veliko hitrostjo (kljub vsemu je to prehitevalen pas na AC), ponavadi tam nekje med 100 in 130km/h. In se najde en pametnjakovič ki se z desnega pasu vrine tebi pred avto, seveda brez, da bi prej to nakazal. Torej, kar naenkrat moram zavirat, da se njemu ne zaletim v rit + zmanjšal mi je varnostno razdaljo. Ja halo no! A je tako težko premakniti dva prsta svoje leve roke za 2 cm navzdol in mi povedati, da boš prišel predme????
Stojim na križišču, ki ima za zavijanje v desno narejene tiste dodatne pasove - tako, da ti ni potrebno čakati na semafor, ampak lahko v desno takoj spelješ. Torej, stojim na križišču in zavijam levo. Prižge se zelena luč in pomaknem se v sredino križišča, da počakam na varno zavijanje v levo. Nasproti pride avtomobil, brez vključenega smernika in zato domnevam, da bo šel naravnost in ga moram počakati. Lepo pridno čakam, nakar brez smernika ubere na svojo desno (torej na mojo levo - v isto smer, kot jaz grem). Torej sem kot butec na sredi križišča čakala tiste 3 sek, ko bi lahko zavijala. In potem gredo skozi križišče le trije avtomobili, namesto pet. Toliko o kolonah in prepustnosti križišč...
Na splošno mi gredo res na živce tisti, ki ne dajejo "žmigovcev". Me nič ne zanima, ali zavijaš levo ali desno. Kot voznik, ki vozim za tabo (ali zraven tebe), želim biti obveščen o tem, da boš zavil s ceste, ne pa da "uganjujem", da moram zavirati, ker boš zavil na bencinsko.
Aja, še par stvari:
1. Smernik nakaže, da boste spremenili smer oz. zavili drugam. Naj bi bil obvestilo meni, ki vozim za vami, da se bo nekaj spremenilo in da moram biti previden. To pomeni, da mi ne koristi ravno, da vključite smernik, ko že zavijate pred vaš priljubljen lokal. To moram jaz vedeti vsaj 50m prej. Takrat, ko že zavijate, že vem, da greste tja!
2. Smernik se vključi preden na križišču zavijete na pas za zavijanje v levo. Ja halo - če stojite na pasu, že vem, da boste šli levo.

Aha, pa še nekaj offtopic:
Prehitevanje avtomobila po desni je PREPOVEDANO! Ne morete me prehiteti po desnem pasu na AC, samo zato, ker tam nobenega ni! Če cela kolona vozimo 130 po levem pasu, ker prehitevamo tovornjake, mi je prav žal, ampak se postavi na rep kolone. Od sedaj naprej za vse pametnjakoviče z BMW-ji, ki prehitevajo po desni, kličem policijo (!!!!) oz. če vas dovolj zgodaj zagledam, se postavim na desni pas in vozim vzporedno z ostalimi.

1 komentar:

Suzy pravi ...

To dejstvo tudi meni dviga pritisk. Še dobro, da imam nizkega :))